Aktywne życie to samo zdrowie. Zawsze jest w cenie! Powie Ci to każdy lekarz, trener albo? specjalista od marketingu internetowego. Żeby sprzedać coś w internecie, trzeba w nim najpierw zaistnieć. Jak to zrobić? Stojąc w miejscu ? bez ruchu i do tego w ciszy ? na pewno się nie uda. Twoja strona musi zacząć żyć. Najlepiej pełnią życia.
Piękna, funkcjonalna, nowoczesna, Twoja własna strona internetowa. Być może masz ją dopiero od niedawna, a teraz tylko czekasz, aż zacznie na Ciebie zarabiać. Niestety samo czekanie może nie wystarczyć. Każda strona, by zwrócić uwagę internautów i wygenerować zyski, potrzebuje nie tylko cierpliwości, ale też szeregu działań. W tym regularnych aktualizacji. Najbardziej skuteczna strona to bowiem strona, która żyje. Dlaczego?
Pozycjonowanie to lubi!
Strona musi być widoczna – sama nasuwać się internautom pod kursor. Inaczej nigdy na nią nie trafią, nawet gdyby bardzo chcieli. Jednym ze sposobów na poprawienie widoczności strony są regularne aktualizacje treści. Google lubi, gdy na stronie pojawiają się nowe rzeczy/frazy. Z przyjemnością też promuje merytoryczne, długie artykuły, które możesz publikować choćby na swoim blogu firmowym.
Aktualizacje to również świetna okazja do wskoczenia na wysokie pozycje fraz z długiego ogona. Czym jest ten ?długi ogon?? To frazy składające się z więcej niż dwóch słów, mniej konkurencyjne, nie tak popularne, ale też mocniej ukierunkowane na konkretne potrzeby klienta. Przykład? Choćby ?damskie spodnie jeansowe z wysokim stanem skinny? lub ?designerskie meble kuchenne sosnowe?. Sprytnym sposobem na umieszczanie na stronie niszowych fraz kluczowych będzie choćby prowadzenie firmowego bloga, publikowanie na stronie aktualności, szczegółowych, unikalnych opisów produktów lub opisów kolejnych, zrealizowanych projektów (tzw. studiów przypadku/case study).
Dodawanie nowych treści daje Ci zatem spore pole do popisu w zakresie pozycjonowania ? dzięki temu możesz dotrzeć do swojego wymarzonego klienta na wiele różnych sposobów, choćby za sprawą ciekawego, branżowego artykułu lub nowej zakładki rozszerzającej Twoją ofertę. Każda aktualizacja to pretekst, by zamieścić w niej nowe słowa kluczowe.
Żywa, czyli bardziej wiarygodna
Często aktualizowana strona żyje. I dobrze jej z tym. Dlaczego? Strona, na której wciąż coś się dzieje, dobrze świadczy o firmie i jej pracownikach. To najlepszy dowód na to, że stoją za nią faktyczni ludzie. Tacy, którzy pracują, działają, znają się na rzeczy. W dobie internetowego rynku ? gdzie dobrze prosperujące biznesy funkcjonują tuż obok ledwie początkujących freelancerów lub, co gorsza, kompletnych laików i samozwańczych specjalistów – mądrze aktualizowana strona pozytywnie się wyróżnia i daje przewagę. Zyskuje namacalną, realną osobowość, jest bardziej wiarygodna i ciekawa. Wzbudza tym samym większe zaufanie niż skostniałe, ?martwe? strony, w przypadku których trudno w ogóle określić, czy są aktualne i kto za nimi stoi.
Bo informacje też mają datę ważności
Strona internetowa to nie tylko sposób na dobrą reklamę, ale również rzetelna wizytówka. Internauci chętnie przecież korzystają z firmowych stron WWW właśnie w celach informacyjnych. Dobrze więc aktualizować je zawsze wtedy, gdy w firmie coś się zmienia ? nowy numer telefonu, nowy adres, nowi pracownicy, a także zmiany w ofercie, nowa usługa, nowy produkt, aktualna promocja itd. Warto też od czasu do czasu wrzucić nowe fotki. Aktualizacje to nie tylko podstawowy sposób dbania o swoje interesy (przez nieaktualne dane można skutecznie przegapić okazję do zawarcia lukratywnej współpracy), ale też wyraz troski o klienta i dowód rzetelności i perfekcjonizmu.
Nawet dobre teksty mogą być jeszcze lepsze
Ktoś mądry kiedyś powiedział, że żaden tekst nie jest tak dobry, by nie mógł być jeszcze lepszy. Zasada ta dotyczy również tekstów na stronach internetowych. Nie jest żadną regułą, że raz stworzonych opisów usług, oferty, informacji ?o nas?, nie można zmieniać. Wręcz przeciwnie! Warto je weryfikować, przyjrzeć się im jeszcze raz. Bo tak naprawdę dopiero z czasem nabieramy właściwego dystansu, by spojrzeć na nie odpowiednio chłodno, a tym samym bardziej rzeczowo i krytycznie. Dodatkowym bodźcem do zmian będą również niezadowalające statystyki (o statystykach pisaliśmy w tym miejscu) ? jeśli nasze treści nie są chętnie czytane, nie spełniają swojej roli, najwyższy czas je zaktualizować.
Możliwe też, że po jakimś czasie od publikacji coś w firmie się zmieniło ? podejście do pewnych zagadnień, misja, charakter działalności, jej cele. Warto wówczas dopasować treści do aktualnego stanu rzeczy. I do aktualnej strategii. Każda firma jest niczym żywy organizm ? zmienia się, rozrasta, ewoluuje. Treści na stronie powinny za tymi zmianami nadążać.
Aktualizacje to zatem ważny element Twojego istnienia w sieci. By nie dostarczały żadnych problemów, przychodziły łatwo i bezboleśnie, warto zawczasu wyposażyć stronę w intuicyjny, prosty w obsłudze system zarządzania treścią.