Logo jest ważne. Powszechnie nazywa się je ?twarzą marki? lub jej ?podpisem?. Logo zwiększa postrzeganą wartość produktu lub usługi, czyni rozpoznawalnym, a tym samym pomaga budować trwałe relacje z klientami. I zwykle jesteśmy tego świadomi, dlatego wykorzystanie logo na naszym rodzimym rynku jest już standardem. Większość firm, także małych i średnich, posiada je (pomijając już fakt różnej ich jakości). Jednak gdy mówimy o korzyściach płynących z dobrego logo, warto wspomnieć, że ono samo cudów nie zdziała. Bo logo to nie wszystko. To dopiero początek.
O samotności naszych logo
Mam stronę internetową, mam logo, mam wszystko? Nie do końca. W praktyce sprawa bywa bardziej skomplikowana. Firma to masa materiałów, które nieustannie wysyłamy w świat, a one przekazywane z ręki do ręki, zataczają coraz szersze kręgi. Od wizytówki i papieru firmowego, poprzez plakat czy roll-up widniejący na targach, wszelkiego rodzaju sezonowe prezentacje, oferty na e-mail, kolejne katalogi i reklamy na Facebooku, po wystrój biura i okleiny na samochody ? każdy z tych materiałów wymaga czegoś więcej niż zaprezentowania firmowego znaczka na białym tle.