Głównym celem firmowej strony internetowej jest kontakt z klientem ? zwrócenie jego uwagi, przekonanie go do siebie, a w efekcie sprzedaż. Strona musi wyróżniać się na tle konkurencji i stanowić ładną wizytówkę firmy. Nic dziwnego, że zależy Ci na jej designie. Współpracując z wykonawcą, pieczołowicie oceniasz grafiki, zdjęcia i kolory tła. Efekt musi być olśniewający! Jednak czy przypadkiem o czymś nie zapomniałeś?
Design jest super, ale co z treścią?
Mimo że rangę tekstów na stronach internetowych podkreśla się coraz częściej, choćby w licznych podręcznikach do marketingu czy na blogach, wciąż trudno im konkurować z designem. Wielu przedsiębiorcom teksty jawią się niczym uboższa siostra szaty graficznej ? spychane na margines, gdzieś na końcu ogona marketingowych potrzeb. Często tworzone na kolanie, byle jak, po kosztach. Przecież każdy potrafi pisać, a mało komu się chce czytać. Czyżby? ?
Tymczasem nawet najbardziej efektowna strona internetowa, ale bez dobrych treści, nie spełnia swojego zadania. Nigdy nie będzie tak skuteczna, jak mogłaby być. Taką stronę można przyrównać do słabej, nudnej i niemądrej książki, ale? z piękną okładką. Mimo efektownej oprawy mało kto przeczyta ją końca, nikt też nie wystawi jej dobrej recenzji. Zwrócenie uwagi klienta wizualnym efektem jest tylko chwilowe, przelotne i zwykle kończy się rozczarowaniem.
Nie bądź jak kiepska książka
Jak działają dobre teksty na stronie internetowej?
- Po pierwsze: angażują. I w tym są skuteczniejsze niż szata graficzna. Główną zaletą treści jest bowiem nie tylko wzbudzanie efektu, ale budowanie relacji. Odbiorca, który nawiązuje z Toba relację poprzez słowa, jest bardziej skłonny coś od Ciebie kupić, niż wtedy, gdy nie masz mu nic ciekawego do powiedzenia. Relacja ma to do siebie, że trwa dłużej niż jednorazowe spotkanie. Klienci, którzy chcą utrzymać z Tobą relację, będą do Ciebie regularnie wracać.
- Po drugie: wzbudzają zaufanie. Ktoś, kto mówi mądrze, z sensem i interesująco, jest bardziej godny zaufania niż ktoś, kto mówi nieciekawie. Teksty na stronie internetowej budują Twój wizerunek jako eksperta. A wszyscy jesteśmy bardziej skłonni współpracować z ekspertami niż laikami.
- Po trzecie: przekonują. Teksty bardziej wnikliwie niż piękne zdjęcia, a tym samym skuteczniej, prezentują zalety Twojej oferty i korzyści, które z niej płyną. Zwłaszcza, gdy oferujesz usługi, które trudno zaprezentować wizualnie.
- Po czwarte: nadają styl. To, w jaki sposób mówisz do swoich odbiorców, sprawia, że się wyróżniasz. Zyskujesz charakterystyczny, indywidualny styl, który staje się Twoją najważniejszą wartością. Stajesz się ?jakiś?, rozpoznawalny, a tym samym ? lepszy od konkurencji.
- Po piąte: pozycjonują stronę. A chcesz być widoczny w Google, prawda? Bez tego na nic nie zda się nawet najfajniejszy layout.
Piekło konkurencji
Internet to pole walki. Walki o uwagę klienta oczywiście. Dzisiaj wszyscy, którzy szukają usługodawcy lub produktu, najpierw przeczesują internet. A tu dosłownie każdy, nawet bez wielkich nakładów finansowych, może zaprezentować swoją ofertę. Konkurencja nigdy nie była tak liczna i przytłaczająca. Internet to zatem wielki targ, w którym potencjalni klienci porównują ? ceny, oferty, opinie. Także strony internetowe. I są w tym wnikliwi, krytyczni, wybredni. Nic ich to przecież nie kosztuje.
Jeśli obecność Twojej marki w internecie polega nie tylko na wiszącej gdzieś w jego odmętach średnio atrakcyjnej wizytówce, ale również na tworzeniu dobrych treści – masz o wiele większe szanse się przebić. Zwrócić uwagę klienta i zatrzymać go na dłużej – nie pozwolić mu uciec do konkurencji, która lepiej przekonuje słowem. Zbudować z nim relację i wpłynąć na niego – udowodnić, że to właśnie z Tobą warto podjąć współpracę. 🙂